Erasmus+

A Fehérgyarmati Petőfi 2018 óta elhivatottan dolgozik azon, hogy az intézményben bővüljön a nemzetközi lehetőségek listája elsősorban a diákjaink számára, másodsorban pedig a teljes szervezet, közösség fejlesztése céljából. Ennek értelmében 2021-ben megpályáztuk az Európa Unió által biztosított Erasmus+ rövid futamidejű mobilitási projektjét. 

 

A pályázatunk A Fehérgyarmati Petőfi nemzetközi utakon az informatika ágazati oktatási erősítése nemzetközi mobilitások segítségével címet viseli (Projekt-azonosító: 2021-1-HU01-KA122-VET-000017309), amelyen belül a következő célkitűzéseket jelöltük ki:

  1. Vállalkozói készség fejlesztése
  2. Tanulási motiváció fejlesztése
  3. Felhő alapú hálózatkezelési ismeretek bővítése

A nyertes pályázatunknak köszönhetően, az intézményünkben dolgozó munkatársak és tanulók két típusú nemzetközi mobilitáson vehettek részt.

 

  1. 2 oktatónk 2022. február 28-tól március 4-ig kurzuson és tréningen vett részt Máltán. A tréninget a Lexema Learning Experience szervezésében az AClass Academy of English bonyolította le.

Németh Péterné beszámolója:

A képzés során széles körben megismerkedtünk a legújabb digitális technikákkal, amelyek az idegennyelv, valamint a szakmai idegennyelv oktatásban gazdagítják az eszköztárunkat. Az előadások – amelyek a kiscsoportos szervezésnek köszönhetően sokkal inkább interaktív szemináriumoként működtek – lehetőséget biztosítottak az azonnali gyakorlati alkalmazásra és kreatív kipróbálásra is. Így dolgoztunk – többek között – Jamboard, Classflow, Padlet, tricider, Qiuzlet, flipsnack, edpuzzle, Picmonkey, mentimeter, Canva, Flipgrid, és Socrative felületeken. Megismertük a Randall Listening Lab, A Hangman, a Lyrics Training, a Sandra Heyers, a storyboardchat, a comicmaker, a Flowjoe, a Trick with texts, valamint a meme-k és Gif-ek nyelvórai használatának lehetőségeit.

A tanári munka tervezésének és szervezésének új módszereiről is színes képet kaptunk és elsajátítottuk a Cambridge Weekly, a Course Planner, az English Central, Escape Rooms, valamint  a Flipped Classroom módszer használatát is.

A kurzus igényesen felépítve, természetesen angol nyelven folyt. Rendkívül feszített tempóban ismerkedtünk meg az újabbnál újabb lehetőségekkel és azoknak a leghatékonyabb felhasználásával, mindezt nagyon magas módszertani beágyazottsággal. Oktatóink nemcsak kiváló szakembernek és remek pedagógusnak, de barátságos és vendégszerető embereknek is bizonyultak.

Nagyon örültünk annak, hogy szabadidőnkben megismerkedhettünk a szépséges Málta mozgalmas múltjával, tradícióival és izgalmas jelenével. Számos gyönyörű helyet bejárva (Valletta, Msida, Marsaxlokk, Mdina, Rabat, Mosta, Bugibba, St Julian’s, Sliema, St Paul’s Bay, Tarxien etc.) nyertünk bepillantást a 365 templom szigetének színes kultúrájába és több mint 5000 évnyi történelmébe.

Köszönjük, hogy az Erasmus+ program részesei lehettünk.

13 informatika ágazaton tanuló diákunk 2022. augusztus 1-től 19-ig három hetes szakmai gyakorlatot teljesített a lengyelországi Rzeszow-ban az INPRO vállalatnál és az EKOTECH Lab-nál.

Tanulóink két csoportban dolgoztak és az általuk választott szakiránynak megfelelő szakmai feladatokat végeztek.

A szoftverfejlesztők új programok használatával ismerkedtek meg a programozás és a képszerkesztés területein: megismerték a „Canva” képszerkesztőt, a WordPress-t és a PluginOps-weboldal builder plugint, a LightRoomot.  Projektfeladatként elkészítettek egy magyar és angol nyelvű weboldalt Fehérgyarmatról, amelyen a felhasznált képeket a GIMP nevű programmal szerkesztették. Emellett szerkesztettek kapcsolatfelvételi űrlapokat is. Munkájuk során a SaaS felhőalapú szolgáltatást használták, melynek keretében fiókokat hoztak létre, illetve a hálózati fájlmegosztás keretében dokumentumokat osztottak meg.

 

A rendszer- és alkalmazás üzemeltetők többnyire számítógépek beállításával, javításával foglalkoztak, amivel az ukrajnai menekülteket is segítették, hiszen a helyiek által felajánlott használt számítógépek átvizsgálásába, feljavításába is bekapcsolódtak. A gyakorlat során lehetőségük volt forrasztani, elektromos áramköröket ellenőrizni, valamint különböző hibákat elhárítani. 

A szakmai gyakorlat legnagyobb eredményének valamennyien az angol nyelvtudásuk fejlődését tekintették. Kint tartózkodásuk alatt angol nyelven tudtak kommunikálni a cég munkatársaival és a helyiekkel is. Nagyon érdekesnek és hasznosnak találták az Open Cafe rendezvényt, ahol nem csak a helyiekkel, hanem az ott élő és ott tartózkodó külföldiekkel vitattak meg angol nyelven különböző aktuális társadalmi témákat, mint például a siker, vagy a diszkrimináció. Ez a kezdeményezés annyira megtetszett a tanulóknak és kísérő tanáraiknak, hogy iskolánkban is elindították ezt a programot.

A szakmai programokat tartalmas szabadidős programok egészítették ki. A csoport látogatást tett a Łancut-i kastélyban, részt vettek egy Rzeszow Cellars Underground túrán, ahol megismerhették a város történelmét, szimbólumait. Felfedeztek több éttermet, ahol megízlelhették a helyi specialitásokat, betekintést nyertek a lengyel gasztronómiába. Emellett ellátogattak a Super Car Weekend nevű bemutatóra is, ahol lenyűgöző sportautókat láttak.

A három hetes külföldi tartózkodás során olyan hétköznapi problémák megoldásával is meg kellett birkózni a tanulóknak, mint a mosás, bevásárlás, főzés, zsebpénz beosztása, helyi tömegközlekedés napi szintű használata. Ezek megoldása által önállóbbakká váltak, fejlődött a tájékozódási képességük.

Az együtt töltött munkanapok csapatépítő jellege is kiemelendő. A közös feladatok, közös programok során a diákok együttműködési képessége, toleranciája, empatikus képessége is sokat fejlődött.